SINAVLAR

Okuduğunu anlama ve yorumlama sorularının ağırlıklı olması gerekirken hala eski zihniyetle soru soran açıköğretim, seni şiddetle kınıyorum.
Biliyoruz ki bu sistemde test usulü ölçme değerlendirme yapılmalı ancak hızlı bir şekilde de alternatifi bulunmalı...
Bu yıl açıköğretim 4. sınıfında açıkuçlu sorular sorulmaya da başlandı.
Ama bu kadar da bilgi sorusu sorulmaz ki!
Hani eğitim sisteminde okuduğunu anlayan, anladığını yorumlayan ve sentezleyen bireyler yetiştirecektik.
%70 yorumlama soruları olması gerekirken, %30 bilgi sorularına hiçbir şey denilmez.
Ama bunun tam tersi olunca... Bizleri ders kitabını okumaya, farklı kaynaklardan çalışmaya teşvik etmek değil ki amaç, test kitaplarından sadece soru çözmeye yönlendiren bu uygulayıcılara ne diyelim.
Bu soruların kimler tarafından hazırlandığı, hazırlayanların ölçme değerlendirme temel prensiplerinden haberdar olup olmadıkları, konuya hakim olup olmadıkları hep bir soru işareti kafamda ve hocaların asistanlara hazırlatıyor olabileceğini getiriyor aklıma.
Umarım yanılıyorumdur.
Değiştir kendini Açıköğretim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANOĞLUNUN COVİD-19 İLE MÜCADELESİ

ELEŞTİRMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜLMESİ GEREKENLER

SORUNLAR VE ÜRETİLEN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ