ERTE CONGRESS
14-16 Eylül tarihlerinde katıldığım I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresinde (Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress ),
önceden planlanan program doğrultusunda panel ve paralel oturumlara katıldım.
Kongre kapsamında katılımcılar tarafından aşağıdaki konularda bilgi
paylaşımları yapıldı.
-
“Okullarda kim neyi yapıyor ve nasıl yapıyor?
“sorusunun cevabının verilmesi gerektiği,
-
Liderlerin öğrencileri nasıl etkilediklerine,
araştırmacıların odaklanması gerektiği,
-
Etkili öğretmenin, tüm öğrencilerin öğrenmesini
sağlayan öğretmen olduğu,
-
Okul müdürünün tüm işleyişi tek başına yerine
getiremeyeceği,
-
Öğretmen liderliğinin bir atama veya
görevlendirmeden ziyade bir sorumluluk olduğu,
-
Kaliteli bir eğitim için öğretmen-öğretmen,
öğretmen-öğrenci işbirliğinin öneminden bahsedildi,
-
Lider öğretmenin, birisini etkileyen, onun
hayatını etkileyen, ona duygu katan öğretmen olduğu,
-
Öğrenciler kime lider öğretmen diyor(yapılan bir
araştırmadan)? Güven duyduğu öğretmene. Öğretmen güvenilir ise lider
öğretmendir. Babacan olanlara lider öğretmen diyorlar. Farklı bir yapısı
olanları hatırlıyor öğrenciler. Bu tür öğretmenler daha fazla etkiliyorlar ve
öğrencinin yüreğine dokunuyorlar. Ayrıca mizaç yeteneği olanların da lider
öğretmen oldukları ifade edilmektedir.
-
Öğretmenin her derse girişte sosyal öğrenmeyi gerçekleştireceği
bir materyalle derse girmesi gerektiği,
-
Ve lider öğretmenin dinleyen öğretmen olduğu
ifade edildi.
-
Eğitimin toplumları değiştirdiği ve okulların da
toplumu değiştirdiği ifade edildi.
-
Eğitimin toplumun en önemli meselesi olduğu,
-
Mahalle okullarının tekrar canlandırılması
gerektiği, okul tercihlerinin önüne geçilmesi gerektiği,
-
Eğitimin demokratik toplumları oluşturduğu ve
yalnız eğitilmiş insanların özgür olabileceği,
-
Eğitimin kalitesi için eğitime ayrılan
kaynakların artırılması gerektiği ve verimli kullanılması gerektiği,
-
PISA da en üst düzeyde(Düzey-6(Sınava giren
öğrenciler içinde en önde olanlar)) hiç öğrencimizin olmadığı,
-
Eğitimin hem yatırım hem de üretim alanında
olduğu,
-
İnsanın hem anlam arayan hem de anlam yaratan
bir canlı olduğu, bu anlamda eğitimin önemli olduğu,
-
Öğretmen ve okulun bütünleşmesi gerektiği,
-
Öğretmen ve yöneticilerin iletişim becerilerinin
ve sosyal zekalarının üst düzey olması gerektiği,
-
Eğitimin kaliteli hale getirilmesi için; eğitime
erken yaşta başlanılması gerektiği, okulda geçirilen zamanın artırılması
gerektiği, nitelikli öğretmen yetiştirilmesi gerektiği, çok iyi bir planlama
yapılması gerektiği ifade edildi,
-
Kültürümüzde son dakikacılık ve acelecilik ve
kervan yolda düzülür anlayışının olduğu ve bunlardan vaz geçmemiz gerektiği,
-
Çabuk elde ettiğimizi ve çabuk tükettiğimizi,
başladığımız çalışmaları tamamlamadan bıraktığımızı, dönüştürmediğimizi ve
gelitşirmediğimiz ifade edildi.
-
Gelişim için sürekli eleştirmeli ve irdelememiz
gerektiği,
-
Eğitim fakültelerinin her alanda öğretmen
yetiştirmemesi gerektiği, uzmanlaşmaları ve küçülmeleri gerektiği,
-
Geleceğin sınıfları hayat boyu öğrenmeyi
yaratmaya yönelik olacağı,
-
21. Yüzyıl becerilerinin; eleştirel düşünme,
iletişim, işbirliği ve yaratıcılık olduğu,
-
Geleceğin okullarında uygulamalı öğretimin
artacağı, rehberliğin öneminin artacağı, geri bildirimin önem kazanacağı,
bireysel eğitim programlarının olacağı, kişiye özel programlar olacağı, bireye
yönelik motivasyon kaynaklarına ihtiyaç duyulacağı, standart derslerin ortadan
kalkacağı, kişinin kendine özgü transkripi olacağı, istediği dersleri alacağı
ve kendi transkribini kendi oluşturacağı,
-
Okul ortamı ne kadar farklı olursa o kadar iyi
eğitim ve öğretimin olacağı,
-
Öğrencinin rahat olduğu ortamların
oluşturulacağı,
-
Sınıflarda öğrencilerin performanslarını ölçecek
teknolojinin olacağı ve ders esnasındaki performansın raporlanacağı(Tıpkı
futbol maçında hangi futbolcunun ne kadar koştuğu ve neler yaptığı gibi,
öğrencinin ne kadar soru sorduğu, ne kadar konuştuğu, dinleme becerilerine
kadar raporlaştırılacağı),
-
Proje odaklı öğretmenin ön plana çıkacağı,
-
Teknoloji yeterliliği fazla olan öğretmenlerin
geleceğin öğretmenleri olduğu,
-
Anında dil çevirme programları ile hayatımızın
kolaylaşacağı,
-
Sanal gözlükler ve sanal laboratuvarlar
kurulacağı ve öğrencilerin 3 boyutlu olarak deney, gezi ve gözlem
yapabileceklerini,
-
Okulların dünyanın her yanına anında
bağlanabileceklerini,
-
Vücuda çipler yerleştirilmeye başlandığını ve
terminatörlerin çok yakında oluşturulacağını, öğretmen kavramlarını ve okul
kavramlarının büyük değişime uğrayacağını,
-
Öğretmenlerin 1. Motivasyon kaynağının
öğrencilerinin başarılı olduklarında edindiklerini,
-
Gelecek adına, çok yakın bir zamanda olabilecek
bu değişimlere öğretmenleri nasıl hazırlanacağı ifade edildi,
-
Sınıf ortamında öğrenmenin gelişmesi için
duygunun gelişmesi gerektiği, müziğin, resmin ve şirin öneminden bahsedildi,
-
Sevginin, beyni geliştirdiği,
-
Duygusal ve düşünsel gelişimi önemsememiz
gerektiği,
-
Edebiyat güzel konuşma ve yazma sanatıdır,
-
PISA öğretmenlere uygulansa sonucun yine aynı
olacağı, öğretmen eğitimi ve kalitesine odaklanılması gerektiği,
-
En iyi öğretmenin çocuklara en az zarar veren
öğretmen olduğu,
-
Eğitimin mesajı insandır,
-
“Öğrenmeyi öğrenmek” kavramının yanlış olduğu,
insanın fıtratında öğrenmenin olduğu, doğduğumuzdan beri öğrendiğimizi,
-
Yurt dışında yapılan araştırmaların Türkiye’ye
getirilmesi ve uygulanmasının saçma olduğu, ülkemizin derdinin başka olduğu,
-
Eğitim kavramlarında sorunlarımızın olduğu,
-
Bütün çocuklar gerçekten masum mu? Yoksa
becerileri gelişmediği için böyleler? Becerileri gelişince neler oluyor
görüyoruz.
-
Karşıda bir şahsiyet varsa şahsiyetin oluşacağı,
-
Her öğrencinin biricik olduğuna inanıyoruz. Ama
hepsine aynı sorumluluğu veriyoruz. Hepsinden aynı şeyleri yapmalarını
bekliyoruz. Bu saçmalıktan uzaklaşılması gerektiği,
-
Herkesin kafasında tek bir tip var ve bunu
yetiştirmeye çalışılıyor denildi,
-
Bir şeyi müfredatlaştırırsanız onun içini
boşaltırsınız.
-
Aynı zamanda yeni uygulamaya konulan müfredatlar
için ise “beyin ölümü gerçekleşmiş bir hastanın kolundaki çiziklerle
ilgilenmem” şeklinde ifade edildi.
Ne güzel bir kongre olmuş.Önemli şeyler konuşmuşsunuz.Başarılar dilerim :)
YanıtlaSilYukarıda paylaştıklarım dinlediğim panel ve oturumlardan izlenimlerim. Kendi sunumum yayınlanacağı için paylaşımda bulunmadım. Saygılarımla.
Sil